۱۴۰۳.۰۸.۰۵

«چاه سرخ»، «داغ سرخ» و «رودی و مستر موسفید» سه رمان حماسی به تازگی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، «چاه سرخ» به قلم محمود مهدوی، مقام اول بخش رمان دومین جایزه ملی «داستان حماسی» است که لحظات دردناک و حماسی نبرد ملی میهنی «چالدران» را برای مخاطب روایت می‌کند. وقایع رمان در سه منطقه اردبیل، تبریز و دشت چالدران می‌گذرد و سایه روشنی از نبردها و زندگی شاه اسماعیل صفوی را به تصویر کشیده است. شخصیت اصلی و محوری داستان دختری به نام «زلیخاست» که محافظ همسر شاه اسماعیل (تاجلی بیگم) است و با او در جنگ‌ها و نبردها شرکت می‌کند.

«داغ سرخ» از حسین شمس‌آبادی دارنده مقاوم دوم بخش رمان دومین جایزه ملی «داستان حماسی» است. «داغ سرخ» نگاهی متفاوت به حماسه سربداران دارد و روایت‌گر زندگی مردم غیور خراسان است که به یکصد و بیست سال چیرگی مغول‌ها بر ایران پایان می‌دهند. طاهر جوانی که زائیده تخیل نویسنده است در بستر رمان جان می‌گیرد و هم‌پای ارادت به عشق پاکش، پناه مردم می‌شود و کاری می‌کند کارستان که در تاریخ این سرزمین ماندگار می‌شود.

آخرین کتاب با نام «رودی و مستر مو سفید» به نویسندگی مینا سعادت پور منتشر شده است. کتاب فضایی فانتزی دارد و داستان دختری ۱۵ ساله به نام رودابه است که در یک جهان موازی، با یکی از شخصیت‌های شاهنامه دوست می‌شود و ماجراهای زیادی را خلق می‌کند.

«چاه سرخ» در ۲۰۸ صفحه با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، «داغ سرخ» در ۲۴۷ صفحه به قیمت ۲۲۵ هزار تومان و «رودی و مستر مو سفید» در ۲۳۶ صفحه و با قیمت ۲۱۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha